Josef Guttenkunst ny chef för Projekt och Teknik

Specialfastigheter har rekryterat Josef Guttenkunst som ny chef för Projekt och Teknik. Han kommer närmast från Familjebostäder där han under flera år arbetat som konsult och projektchef. Innan dess var han vd för byggentreprenören Ängabyggen AB och har tidigare arbetat främst med fastigheter, ledarskap, ledningsgruppsarbete, investeringsprocesser och utvecklingsfrågor. Han har erfarenhet av projekt, både som beställare och utförare.

Josef Guttenkunst är även engagerad inom styrelsearbete. Han har i dagsläget styrelseuppdrag hos Slumra AB, Liccuid AB och Företagarna.

”Jag har en bred erfarenhet från affärsdrivande och förvaltande bolag. I Specialfastigheter har jag funnit ett stabilt bolag med en spännande framtid, komplexa fastigheter och både kunniga och välkomnande medarbetare. Jag ser verkligen fram mot att få vara en del av Specialfastigheter och kunna bidra till företagets fortsatta utveckling och framgång”, säger Josef Guttenkunst.

”Vi välkomnar Josef som ny chef för Projekt och Teknik och som ny medarbetare hos oss”, säger vd Åsa Hedenberg. ”Han kommer med sin erfarenhet och kompetens inom bland annat ekonomi, process och organisation att bidra till att vi fortsätter att utveckla bolagets projektverksamhet och leverera kundnytta i form av säkra, effektiva och hållbara fastigheter.”