Anna Lundblad, jurist på Specialfastigheter

Anna Lundblad ny bolagsjurist på Specialfastigheter

Specialfastigheter har rekryterat Anna Lundblad som ny bolagsjurist. Hon kommer närmast från det statligt ägda fastighetsbolaget Jernhusen där hon i sin roll som bolagsjurist bland annat arbetat med affärsjuridik, fastighets- och entreprenadrätt samt bolagsrätt.

Intressant och utvecklande utmaning

Anna Lundblad har lång erfarenhet från ytterligare arbetsgivare i fastighetsbranschen men även från bankvärlden.

– Jag ser verkligen fram emot att ansvara för juridiken på Specialfastigheter. Bolagets fastighetsbestånd är unikt och spännande och Specialfastigheter har en viktig samhällsfunktion att fylla. Det blir en intressant och utvecklande utmaning för mig att få sätta mig in i de specifika frågor bolagets affär innebär, säger Anna Lundblad.

– Vi välkomnar Anna Lundblad som bolagsjurist till Specialfastigheter. Hon har stor och bred juridisk kompetens som kommer väl till pass i vår verksamhet. Hon har också en bakgrund inom den statliga bolagsvärlden med erfarenhet från compliancerapportering och bolagsformalia som är värdefullt för Specialfastigheter, säger Cecilia Vestin, affärschef på Specialfastigheter.

Anna Lundblad kommer att tillträda tjänsten 10 november.