Eva Bång ny CFO på Specialfastigheter

Specialfastigheter har rekryterat Eva Bång som ny CFO. Hon har under de senaste månaderna arbetat i bolaget som tf CFO och har många års erfarenhet från fastighetsbranschen, bland annat som CFO på Intea fastigheter AB, Ingka Centres (Ikea) i Nederländerna och Hemsö AB.

– Efter ett kvartal som tillförordnad CFO på Specialfastigheter känns det jätteroligt att få möjligheten att fortsätta vara en del i bolagets utvecklingsresa och arbeta tillsammans med ett härligt team, Alexandra och alla andra på Specialfastigheter, säger Eva Bång.

– Jag är så glad att få välkomna Eva Bång som CFO och till vårt ledningsteam här på Special­fastigheter. Evas goda ledarskap, gedigna erfarenhet och kompetens inom fastighetsbranschen ger oss goda förutsättningar att driva vår tillväxtresa framåt och samtidigt skapa värde i vår befintliga fastighetsportfölj. Jag ser verkligen fram emot att få samarbeta vidare med Eva, säger vd Alexandra Laurén.

Eva Bång tillträder tjänsten 1 januari 2024.

För mer information kontakta:
Eva Bång, CFO

Hanna Janson, kommunikationschef